ZEN ZONE

The secret weapon for success

 

כל ספורטאי מתחיל כבר בטח שמע ואולי אף חווה את המושג "להיות ב "ZONE,

משמע: היכולת, התפקוד, הביצוע, גוף ונפש הופכים ליחידה אחת והספורטאי במיטבו.

למעשה, זו השאיפה החשובה ביותר של הספורטאי/ת שעולה למשחק/תחרות, להיות בתוך ה ZONE.

איך עושים את זה? ומה נדרש בכדי שזה יקרה יותר ויותר, ולא רק פעם ב... איך אפשר לשמור על יכולת הזן הגבוהה במיטבה לאורך זמן.

על מנת שנבין זאת לעומק, עלינו לחזור להתחלה, לשנים הראשונות לחיינו, לראות איך התנהלנו אז כילדים? באיזה מצב תודעה היינו?

ואיך זה בא לידי ביטוי?

כולנו ללא יוצא מן הכלל, התחלנו את החיים במצב של - תודעה אותנטית.

משמע – ההתנהלות שלנו בכל מצב הייתה נטולת עכבות ומגבלות של עבר ועתיד שבא מהאגו/הראש שמשבש

ומסית אותנו מהזרימה והחוכמה הטבעית, האינטואיטיבית ברגע הזה.

כשלומדים לאמן את התודעה ולהחזירה למקום הפשוט החד והבהיר, כמו תודעת הילד, פלוס ניסיון החיים/ספורטיבי ומנהיגות פנימית, זו בעצם תודעת הזן השקטה והעוצמתית  שמכניסה אותך לתוך ה ZONE המנצח.

ככול שהמודעות לעצמנו נפתחת, אנו שמים לב יותר ויותר, שהמגבלה העיקרית בהתפתחות הספורטיבית שלנו, היא לא רק ביכולת הפיזית, טכנית, בכישרון, או בתזונה שבהחלט חשובים. אלא בעיקר במצב התודעה של הספורטאי/ת.

יש שני מצבי תודעה עיקריים:

הראשון, מצב אוטומטי שמתחלק לשניים:

אלה שמשחקים יותר מהראש - המחושב, הזהיר, השמרן. ואלה שמשחקים  מהרגש- עם יותר תעוזה, יצירתיות, אך פחות יציבות לאורך המשחק ולעיתים עושים שטויות.

השני, מצב ער, זן ZONE:

במצב הזה, נכנס אלמנט חדש למשחק, הראייה הפנימית שנפתחת במגביל לראייה החיצונית, כלומר, בזמן אמת כשהספורטאי בעיצומה של התחרות, הוא נהיה אחד, מבפנים ומבחוץ.

לתודעה הזו קוראים –

KEEP CLEAR MOMENT TO MOMENT

 

העניין הוא, שההבנה במילים זה רק החלק הראשון, ואז מגיע שלב היישום שאומר כך:

כשאתה משחק – רק תשחק

כשאת מתחרה – רק תתחרי

ומעל הכל – אל תהסס/י.

אפילו שבריר שנייה של הססנות, יכול להיות ההבדל בין ניצחון והפסד.

המכנה/התכונה המשותפת ללא יוצא מן הכלל לכל הספורטאים, שמלווה אותם עוד לפני התחרות, בזמן התחרות ואחריה, זו רמת הסטרס/דחק הנפשי בתודעה ובגוף.

"הגירוי היוצר את הדחק עשוי להתקיים במציאות או אף רק בתודעתו או במחשבתו של אדם, והוא נתפס כמסכן או כמאיים על השלמות הפיזית או הנפשית שלו." 'מתוך

"אחד היתרונות העיקרים של המדיטציה הינו שחרור מתח ולחץ. כל ספורטאי יגיד לך, שספורטאי רגוע מתפקד ברמה הרבה יותר גבוהה. במצג רוגע, האנרגיה זורמת ביתר קלות דרך מערכת העצבים ולכן מגדילה למקסימום את הביצועים." 'מתוך מחקר על '.

הכלי החשוב ביותר איתו מתרגלים באימוני הזן, היינו, תרגול מדיטציה מנטאלי ודינמי,

לחיזוק נפשי, פיזי/גופני.

באיזה רמת ריכוז, שקט, חדות וחדירות מטרה עולים למגרש המשחקים? הטניסאית, הכדורסלן, האתלטית, הכדורגלן, השחיין, הגולשת, הסייף וכך הלאה....

שם המשחק בתרגולי הזן, זו היכולת לרדת עם תהליך האימונים בסולם הסטרס,

ולעלות בסולם העוצמה השקטה מבפנים, שתביא החוצה את היכולת הטובה ביותר שלך, ברמה הפיזית, מנטאלית, רוחנית.

כיום בעולם הספורט, כשרמת הספורטאים עולה יותר ויותר, כבר אי אפשר להסתפק רק באימונים הרגילים, לחשוב חיובי ולרצות לנצח.

 

 

עם התהליך גוף ונפש יהפכו - חזקים כיהלום, גמישים כקני סוף, יציבים כהר, שקטים כמים צלולים.